Диригент львівського хору “Гомін” Вадим Яценко розповів про фіаско з оперою українського композитора Бориса Лятошинського (1895-1968) “Золотий обруч”.
Про це повідомляє Редактор.
Зокрема, в інтерв’ю на ютуб-каналі “Жовті Кеди з Юлією Бориско” заявив, що в України поки що немає таких творів, які б могли стати всесвітньо відомими. На думку диригента, для того, щоб такі твори в України з’явилися, їй потрібен ще час, і бажано — спокійний час, коли Україна буде не у війні, а нормально розвиватися.
Що стосується вже існуючих українських творів, то, за словами Вадима Яценка, є прекрасні, але дуже складні для розуміння простої публіки, зокрема, західної.
“Є історія про те, як “Золотий обруч” возили за кордон. У нас є диригент Мирон Юсипович, який в нас працює в театрі, і він в 90-ті роки, вони вивозили “Золотий обруч” за кордон. Ну, це було фіаско, розумієте? Фіаско, тому що люди не розуміють, що відбувається. Це дуже складна музична мова“, — розповів Вадим Яценко.
Юлія Бориско, яка зазначила, що їй дуже подобається музика Бориса Лятошинського, запитала диригента, невже твори Петра Чайковського більш попсові.
“Ну так, ну, поки так виходить. Ну, розумієте, ну важко сприймати “Золотий обруч” Лятошинського. Ну, навіть професійному музиканту треба час, щоб зрозуміти оці його лейттеми, лейтмотиви, як це все, як він це все висвічує саме конкретно в музиці. А коли от проста людина, от зараз от бачите, там люди сидять із собачками на лавці і п’ють каву, якщо вони прийдуть на “Золотий обруч” Лятошинського, ну, їм буде важко це зрозуміти“, — відповів Вадим Яценко.
Водночас він підкреслив, що все одно треба намагатися просувати в народ навіть такі складні твори.