U-News » Суспільство » Чому у радянських аеропортах людей до трапу возили вантажівки із причепом
Всі новини

Чому у радянських аеропортах людей до трапу возили вантажівки із причепом

У 70-90-х роках минулого століття в аеропортах СРСР людей до трапу літака возили великі квадратні пасажирські напівпричепи на сідельних тягачах ЗІЛ або КАЗ.

Журналісти РБК-Україна Авто розповіли, як з’явилися ці пасажирські напівпричепи, і чому в радянських аеропортах не використовували перонні автобуси.

Перші перонні автобуси в СРСР

У 50-60-ті роки з появою в СРСР масової регіональної та магістральної авіації гостро постало питання про транспорт для перевезення пасажирів до трапу літака.

Це завдання поставили перед спеціально створеними автобусами РАФ-980 із пасажирськими причепами на шасі РАФ-977. Автопоїзд з автомобіля-тягача та двох причепів мав 64 посадочні місця. При цьому максимальна швидкість поїздів складала 15 км/год.

Відкритий пасажирський відсік наскрізь продувався всіма вітрами та слабко захищав від шквальних дощів. Крім того, незабаром стало бракувати місткості.

Пасажирські напівпричепи АППА-4

На початку 1970-х на зміну РАФ-980 прийшли АППА, що розшифровувалась як "Автопоїзд пасажирський перонний аеропортовий", а цифра вказувала на кількість дверей у напівпричепі.

Вважалося, що один напівпричіп може вмістити до 120 людей. По бортах кузова прикріплювалися лави для 16-20 сидячих пасажирів. Двері мали найширший отвір у всій номенклатурі радянського транспорту та становили 1400 мм.

Швидкість напівпричепа обмежувалася 25 км/год. Підвіска єдиної осі причепа отримала пневмопідвіску зі змінним кліренсом причепа, а також амортизатори від вантажівки МАЗ-500.

Оскільки підвищувався коефіцієнт використання сідельних тягачів КАЗ-608 та ЗІЛ-130В1, що їх буксирували, зникла необхідність задіяти нову техніку. Щорічно ризький завод виготовляв близько 45 пасажирських напівпричепів.

Що трапилося з аеропортовими напівпричепами

На початку 80-х пасажирів стало ще більше і використовувана модель не справлялася з кількістю пасажирів. Для обслуговування одного великого літака доводилося підганяти 2-3 вантажівки із причепом.

Конструктори розробили кілька модифікацій АППА, але у другій половині 80-х ситуація знову змінилася – кількість авіапасажирів впала.

У 90-ті роки багато напівпричепів АППА-4 зносилися, і великі аеропорти пострадянського простору вже замислилися про оновлення парку перонних машин. Багато хто почав купувати вживаний транспорт із Європи. Пізніше, вже у нашому столітті, свої перонні автобуси розробили ЛАЗ та МАЗ.

Примітно, що в аеропорту "Київ" кілька таких машин ще перебувають на балансі, регулярно проходять техобслуговування. Ще зовсім недавно вони використовувалися для перевезення пасажирів у пікові за завантаженням дні. Крім того, АППА-4 зрідка можна зустріти на розвезенні великих цвинтарів, а також великих підприємств.

Телеграф

Читай U-News в Google News

Читають Коментують
Знадобилося 20 хвилин: чоловік придумав креативний спосіб провчити галасливого сусіда
24 689
Лікарі назвали ознаки, які свідчать про необхідність очистити печінку
23 591
Канадка знатно осоромилася, кидаючи букет нареченої
18 640
Фонтан лайна "запрацював" у Москві: епічне відео підірвало соцмережі
16 214
В Україні запровадили вікові обмеження для водіїв: кому заборонено сідати за кермо
16 032
"Гостра помста": жінка оригінально провчила свого колегу за постійну крадіжку її обідів
15 344
Наречений із нареченою побилися одразу після весілля та були заарештовані
14 308
Пара під час ремонту дізналась, що в стіні їхнього будинку заховані "скарби"
11 474
Навіщо досвідчені водії глушать мотор одразу після зупинки автомобіля поліцією
10 922
В Х висміяли нову "дату завершення війни" від нумерологів
9 927
Лікар назвала найкращі продукти для природної детоксикації організму
9 814
Онкологія: 4 тривожні симптоми, які передбачають хворобу за 3 роки до діагнозу “рак”
9 629
Дмитро Гордон поглузував зі зрадниці Повалій, яка зібралася співати українською: "Відсохне язик"
9 253
Чому у радянських аеропортах людей до трапу возили вантажівки із причепом
0
"Покрутив педалі — і будинок зі світлом": чоловік із Дніпра сам зробив велогенератор
0
Кран в ванній кімнаті буде блищати: простий спосіб, про який варто знати
0
Три помилки, яких садівники припускають в осінньому догляді за яблунею
0
Михайло Поплавський розповів, чому досі холостяк
0
Виявляє хворобу до перших симптомів: у Британії розробили новий метод діагностики раку
0
Механік пояснив, чому іноді небезпечно міняти масло в автомобілі кожні 10 тисяч кілометрів
0
Сверкруха наближається: як створити ілюзію чистоти за 15 хвилин
0
Названо продукти, які краще не поєднувати із смаженою картоплею
0
Коли слід висаджувати озимий часник, щоб він не загинув
0
Чому в домі завжди повинно бути господарське мило
0
Що треба покласти в кишеню куртки, щоб не було холодно: несподіваний метод
0
Вчені заявили, що один простий вид ходьби може зберегти серце
0
Кілька переваг шлюбу, у якому дружина старша за чоловіка

Коли мова йде про вікову різницю у шлюбі, ми насамперед ...

Чоловік, який схуд на 41 кілограм за чотири місяці розкрив секрет свого успіху

Проблеми з тиском і поганий емоційний стан змотивували ...

З чим змішати сухарі, щоб на котлетах була ідеальна скоринка

Котлети смачні тоді, коли на них є хрустка скоринка. Це ...